Wednesday 15 November 2017

Intraday strategier för fiffiga alternativ


Hur man handlar i Nifty alternativ för intraday gain. Introduction många människor vill handla i alternativ för intradag på grund av sitt låga kapitalkrav och stor vinstpotentialitet Men det upplevs att alternativet köpare brukade förlora pengar mycket ofta Anledningen är ganska enkel Handlare hoppar in i alternativhandeln utan att veta svaret på följande frågor Jag kommer att be dig att hitta svaret på dessa frågor och hoppa sedan in i alternativhandeln för intradag Säkerligen kommer jag att ge dig det giltiga matematiska svaret för de nedan nämnda frågorna. Strike alternativ att handla för intraday i nifty. B När att handla i alternativ och när inte till näringsidkare i alternativ för intraday. C Använd vår binomialalternativ kalkylator enda verktyg tillgängligt i web till date. D Hur man initierar alternativ positionsstrategi. Låt oss starta Diskussionen från 1: a punktet Vilket strejkalternativ att handla för intraday i nifty denna metod är inte begränsad till snyggt alternativ det är användbart för alla aktieoptioner too. While ma Kung ett val av strejk för att handla i alternativ hittar vi ofta följande problem. Bara i pengarna och vid köpoptionerna för pengar på nifty brukade ha högtidsvärde och har större risk att handla för intraday. B Deep out of money options Har mindre chans att uppskatta jämfört med just i pengar alternativen Därför är det inte lämpligt för intraday trade. Simple matematiska tillvägagångssätt att välja en rätt strejk för trade. a Gå till b Klicka på get citatet under framtida column. c Få offert för nifty d I botten hittar du den dagliga volatiliteten. e För den 12 januari var det 1 04 f 11: e stängningskursen var 5256 10 enligt volatilitetsprincipen förklarad av mig i artikeln Handel i nifty framtida intradag för att säkerställa vinst nu Låt oss hitta handelsområdet för nifty för intradag och göra valet av strejk för intradag som utforskas på nästa sida Klicka på vilket strejkalternativ som ska väljas för intradag kommer du att navigeras till den sidan. Som slår alternativ att välja för intr Aday. Click här för att öppna ett handelskonto med Zerodha genom oss och få GRATIS utbildning på Futures och Options Trading Strategies. Denna strategi är för alla som älskar intraday Options trading. Lets säger Nifty är för närvarande på 5000.Köp en massa 5200 Ring 50.Köp en massa 4800 Put 50.Rules som ska följas. Köp när marknaderna är lugna Köp ca 11 AM - 12 PM Det här är den enda tiden i dag då volymen är mindre och marknaderna är mestadels lugna och avvecklas 9 AM och 3 30 PM är tider när folk rusar på att köpa och plocka upp options premium. Book vinst på intradag positioner klockan 3 25 PM om dina positioner är i vinster Om det i små förluster, håll positioner och bokvinster på efterföljande dag. Buy both Call och Lägg till liknande värden. Don t köp Call lot på 90 Rs och Sätt mycket på 60 Rs. Håll det balanserat lika. Bara handel i nuvarande månadens utgång. Inte handla de senaste 2 veckorna för utgången. Detta är när Options premium Släpp snabbt när marknaderna blir platta. Fasta innehavspositioner över helgen Premium S skulle kunna falla när marknaderna öppnar sig platt på måndagar. Den enkla logiken som används här är Alternativpremiehandel till verkligt värde mellan kl. 11.00 och 12.00 och handeln med spikade värden klockan 15.00 inom dagen Vi köper till verkligt värde och säljer Vid spiked up värde Spridningspositionen säkerställer vinst även när marknaderna fluktuerar på något sätt. 12-08-2011 06 01. Några fler Regler. Fyll inte in och behåll stränga positioner Öppna när budgettet är tillkännagivt Det är en bra idé att göra jämnhet före och Efter budgeten behåller du inte positioner när budgettet meddelas Normalt klockan 11-12 på budgetdagen. Försök att gå in i positioner när marknaderna är lugna och avsluta på spikes. Keep intra-day profit targets at 10 när Nifty handlar inom lösenpris När du avslutar, avslutar du positioner helt.11-22-2012 07 48 PM. Kära Manikantan, När jag avslutar, avslutar jag både den långa och putten Hur kan du få OTM-samtalet och sättas till samma pris, t. ex. 50 Tack. Manikandan sir. can du snälla kommentera denna strategi Är det möjligt 15 returnerar guarnteed Varje månad. Investering behövs Rs 10 000 Lämpliga handelsdagar 1 till 20 i varje månad Bättre för att undvika förra veckans utgång. Denna strategi ger bästa avkastning när du förväntar dig att Nifty eller något lager ska flyttas på båda sätten med stort drag. Exempel Nifty Spot 5700 Trade Köp Nifty Call 5800 Nifty Put 5600.Say Nifty CE 5800 är 50Rs Nifty PE 5600 50Rs Bara en grov figure. Buy 2 massor av Put Call alternativ, så totala investeringar 50 100 50 100 10 000Rs. If Nifty bryter motstånd och fortsätter att flytta högre, Nifty CE 5800 värde Rs 50 kommer att öka Om Nifty bryter stöd och fortsätter att flytta lägre Nifty PE 5600-värde kommer Rs 50 att minska. Säga om Nifty SPOT är 5500 nu, så kommer ditt investeringsvärde att vara Nifty CE 5800 Rs 9 Nifty PE 5600 Rs 120. Totalt värde 9 100 120 100 Rs 12900.Total vinst Rs 10,000-12,900 Rs 2,900. Din avkastning är 29. Min enkla strategi för handel Alternativ Intraday. I sällan stöter på en näringsidkare som inte har handlat alternativ Alternativ strategier finns i många former och former , Men de är alla avsedda att Tjäna en sak jag har handlat sedan 1980 och var på en gång en av de största köpmännen inom mäkleriindustrin fram till kraschen 1987, vilket medförde en ny insikt om att hålla ett hävstångsposition över natten kan vara förödande, och det var . Även om jag fortfarande handlar med alternativ, har jag ett helt annat perspektiv på hur och när man handlar dem. Först är jag en SP-futureshandlare jag har handlat och följt SP-futures sedan de började handla 1982, så jag har lärt mig att handla alternativ Baserat på det jag vet bäst, SP 500-futures. Läs om hur man handlar alternativ med ConnorsRSI med Connors Research nyaste alternativstrategidokumentbok På försäljning här. SP 500-framtiden för 1980-talet var mycket annorlunda än de framtider vi känner till idag eftersom Av bommen i teknik under de senaste 15 åren är det mesta av den handel som görs idag all elektronisk, i motsats till att ta upp telefonen och ringa en mäklare eller gropen. Och dagens ekonomi är nu global istället för att vara Landsspecifika Dessa faktorer har lett handelsbranschen att se på marknaderna i ett bredare perspektiv där våra marknader kommer att reagera med vad som händer i Europa eller Asien. Inte bara detta, men marknaderna blir en 24-timmarsmarknad i stället för bara standarden 8 30:00 3:00 PM CT 9 30:00 16:00 EST här i USA Eftersom marknaderna är baserade på en 24-timmarsbasis kan vi nu se hur världen värderar våra marknader och förstår hur våra marknader kommer att fungera baserat Om hur världen har handlat. Jag börjar min handelsdag tidigt klockan 5 00 CT CT 6 00 AM ET för att börja riktas mot marknaderna genom Europa och kommer in i USA. E-mini SP Futures E Electronic är valet Av SP-futureshandlare idag och min, eftersom det alltid är elektroniskt och handlar nästan 24 timmar om dygnet. Den riktning E-mini termen som används för E-mini SP-futures är handel ger signaler till hur de amerikanska marknaderna kommer att öppna Även aktieoptioner kan inte handlas till efter 8 3 0 am CT 9 30 AM ET, jag kan börja börja sätta upp min handelsstrategi utifrån vad E-mini har gjort hela natten. Flertalet av aktierna runt 70 kommer att gå i samma riktning som E-mini Knowing this , När USA öppnar klockan 08:30 CT 9 30 AM ET, vet jag om majoriteten av aktierna kommer att öppna ner eller upp baserat på vad E-mini har gjort under hela natten. När den amerikanska marknaden öppnar får USA Att rösta om världsmarknadernas riktning På grund av detta vill jag ge marknaden en timme innan jag går in i ett alternativ handel Detta ger den amerikanska marknaden tid att smälta världens marknaders rörelse och eventuella ekonomiska nyheter som har meddelats. En diagram 1 kan du se riktningen på världsmarknaden och hur den påverkar de amerikanska marknaderna. För handelsmöjligheter använder jag en grundläggande strategi Om marknaden går upp köper jag samtal eller säljer satser Om marknaden går ner, Jag säljer samtal eller köp sätter jag föredrar att vara en säljare av alternativ snarare än en köpare men det finns så Mig aktier som går bra nog på en dag som köper alternativet betalar bättre än att sälja alternativet och väntar på att det försämras Apple är ett bra exempel på att Apple är en av de bestånd som spårar mycket bra med E-mini av den anledningen Jag kommer att använda det som ett exempel i den här artikeln Diagram 2 visar ett dagligt diagram över Apple AAPL och E-mini ESM9 Även om aktierna har individuella nyheter och kan flytta mer ibland eller mindre, kommer de generellt att tränas med E-mini. As Tidigare sagt, jag gillar att ge marknaden den första timmen av handel för att få bullret från marknaden. Jag ser då på var E-mini är handel baserad på sin öppna upp eller ner och den övergripande riktningen på marknaden för Dag och se om Apple handlar i samma riktning utifrån det är öppet. Om så är fallet köper jag en penga, eller först slår ut pengar, ringer om det går högre eller lägger om det går lägre Jag ger sedan marknaden 30 minuter för att se om riktningen jag handlade har rätt. Om så, lägger jag ett stopp vid halva E-värde jag betalat för alternativet, dvs om jag köpte alternativet till 5 00, ställer jag stopp vid 2 50 Om marknaden har vänt och jag inte blir betald kommer jag att gå ut ur positionen och leta efter en ny möjlighet senare Om handeln går i min riktning kommer jag att omvärdera den klockan klockan 1 00 CT CT 2 00:00 ET Om marknaden vänder, så går jag ut Om marknaden fortsätter i min riktning, stannar jag i handeln och flyttar mitt stopp bara för att Den andra sidan av det öppna med ca 10 cent och sedan se att omvärdera handeln på 2 30 CT 3 30:00 ET innan marknaden stänger. Kort 3 visar Apple och E-mini den 26 maj 2009 E-mini startade Högre och fortsatte trenden att gå in på 9 30 am CT 10 30 AM ET Apple följde trenden och handlade runt 128- 129 klockan 9 30 CT 10 30 ET ET Den närmaste strejken skulle få dig att köpa 130 juni-samtalet på Apple Chart 4 är Apple June 130 call APV FF som du kunde ha angett runt 4 20- 4 30 Vid 10 00 AM CT 11 00 AM ET var handel på 4 35 var innehav Upp Vid denna tidpunkt skulle ett skyddsstopp sätta in på 2 10 och lämnade för omvärdering klockan 1 00 CT CT 2 00 pm ET Vid klockan 1 00 CT handlades samtalet till 5 65 och stoppet justerades till 2 40 10 cent Under öppnandet av 2 50 och lämnade för att se var det var klockan 2 30 PM CT 3 30:00 ET Marknaden hade dragit tillbaka lite och samtalet var vid 5 10 vilket var 55 cent under det var klockan 1 00 CT, så Handeln skulle ha blivit avstängd vid den tiden med en 80-procents vinst. Detta är bara ett exempel på ett lager som kan handlas hela dagen Om jag inte kan komma in i handeln klockan 9 30 CT CT 30 30 ET, kommer jag Se efter att komma in efter kl. 00.00 CT 2 00 pm ET och följ samma procedur som går in i slutet. Använd framtidsriktningen för att få trenden att flytta oddsen till förmån för att bli betald. Det finns många aktier där ute, verifiera bara att De tränar med E-mini innan de använder dem på det här sättet. Happy trading. Tom Busby är grundare av DTI och en pionjär inom handelsbranschen som en världsomspännande utbildare Han tar ett komplext ämne, de globala marknaderna och lägger det in i ett lättförståligt språk för alla nivåer av handlare och investerare. Med gästtalande platser på Bloomberg och CNBC är Mr Busby också författare till två bästsäljande böcker , Vinnande Day Trading Game och Markets Never Sleep Han är medlem i Chicago Mercantile Exchange Group och har varit en professionell värdepappershandlare och mäklare sedan 1977.

No comments:

Post a Comment